Alla inlägg den 10 september 2014

Av Anhörig - 10 september 2014 20:43

I lördags avtalade jag med T att han skulle komma till Nynäs på söndagkvällen. Han skulle ringa mig, när han satt på tåget mot Nynäshamn, så skulle jag hämta upp honom med bilen vid stationen och vi skulle sen sova hos dottern, som bor i trakten. Måndag morgon väntade färjan till Visby.


Efter 6 ( på kvällen) räknade jag så smått med att han skulle kunna dyka upp, men när klockan var 8 ringde jag honom utan att få svar. Strax före 9 fick jag äntligen tag i honom. Han hade då tagit in på ett hotell nere vid färjeläget i Nynäshamn. Han hade glömt att han skulle bli hämtat.


Av Anhörig - 10 september 2014 10:32

I går var jag ute med hunden en liten stund. Jag tog inte med mig en dörrnyckel, eftersom jag bara skulle gå en kort tur. När jag kom tillbaka var T borta och dörren var låst.


 

Detta har hänt flera gånger. T tänker inte på att jag inte kommer in utan nyckel. Som tur är har jag lagt ut en reservnyckel på hemligt ställe. Jag har i och för sig talat om för honom var den ligger, men det kommer han inte att komma ihåg, även om jag säger det igen.


Det gäller att skaffa sig strategier och rutiner för sådana tillfällen.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards