Direktlänk till inlägg 10 september 2014

Ibland blir det tokigt

Av Anhörig - 10 september 2014 20:43

I lördags avtalade jag med T att han skulle komma till Nynäs på söndagkvällen. Han skulle ringa mig, när han satt på tåget mot Nynäshamn, så skulle jag hämta upp honom med bilen vid stationen och vi skulle sen sova hos dottern, som bor i trakten. Måndag morgon väntade färjan till Visby.


Efter 6 ( på kvällen) räknade jag så smått med att han skulle kunna dyka upp, men när klockan var 8 ringde jag honom utan att få svar. Strax före 9 fick jag äntligen tag i honom. Han hade då tagit in på ett hotell nere vid färjeläget i Nynäshamn. Han hade glömt att han skulle bli hämtat.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anhörig - 27 mars 2018 08:26

    Det är nu 1½ vecka sen Thomas dog. Det tog drygt en vecka från det att vi insåg att han var terminal, så det gick väl ganska fort egentligen. Han slutade helt enkelt att äta, inte medvetet tror jag. Inte så att han tänkte att om jag slutar a...

Av Anhörig - 17 mars 2018 19:16

      Idag skiner solen så vackert och temperaturen snuddar vid nollstrecket. Vid horisonten ser man svarta moln innehållande snöbyar. Det känns ännu så overkligt - i morse 06:14 drog T sina sista andetag. Det har varit en lång och svår färd m...

Av Anhörig - 14 mars 2018 07:22


    T är nu terminal och vi har turats om att sitta hos honom. Snart är det min tur att vaka. Så många gånger jag stått bredvid en anhörig och försökt trösta och förklara, nu sitter jag där själv. Personalen här är så fina och hjälpsamma.  ...

Av Anhörig - 10 mars 2018 19:07


    I tisdags meddelade jag T´s anhöriga att han nu var märkbart försämrad. Att ta det beslutet är ett avgörande byggt på yrkeserfarenhet. Men det är också en viss chansning, man kan aldrig veta helt säkert. Det är en konst av den högre skolan o...

Av Anhörig - 6 mars 2018 16:00


Nu ser jag en märkbar försämring från tidigare, T är smalare och längre bort i sin egen värld. Han ligger i sängen på sin vänstra sida. Så liten han har blivit, så tunn och hjälplös. Hans ögon möter mina, men det är tomma ögon, som inte begriper vad ...

Skapa flashcards