Alla inlägg den 12 oktober 2014

Av Anhörig - 12 oktober 2014 08:29

 

   Inom den närmaste månaden ska de börja gräva för fibern här. Då ska alla ha grävt ner sina anslutningar, så de är klara att koppla på. Fram tills nu har jag inte riktigt fått kläm på, var jag ska lägga min anslutning; men bonden i bygden ska komma med sin lilla grävmaskin och hjälpa mig – hoppas jag.


I samband med att bygden påbörjade projektet, var områdesansvarige här och lämnade den anslutningsdosa, som ska monteras på utsidan av huset. Tyvärr var jag inte hemma då och dosan lämnades till T, vilket jag inte fick reda på förrän i går. Det är nu två månader sedan och T har inget minne av händelsen och dosan är puts väck. Jag har bett honom leta. Kolla i sitt rum framför allt. Han letade några minuter, sen la han sig på sängen och blundade.


Nu får jag ägna min dag åt att leta genom hela huset och jag har ingen aning om, hur dosan ser ut eller vart jag ska leta. Sen jobbar jag i natt och då måste jag vara allert.


Suck!

Ovido - Quiz & Flashcards