Direktlänk till inlägg 23 oktober 2014

Titta på PLUS i kväll

Av Anhörig - 23 oktober 2014 18:29

 

Ja, då var det åter dags att sitta i telefonkö till My Safety. Förra gången var för en månad sen (se blogginlägg 19/9). Efter att ha stått i telefonkö sammanlagd mer än 1 timme och efter 2 samtal samt ett löfte om att bli uppringd – ett löfte som inte infriades, lovade en trevlig tjej att de nu hade tagit bort min mans namn från alla deras listor och därmed inte skulle bli besvärade mer av detta företag. Men det dröjde inte länge innan ytterligare en krav-avin landade i vår brevlåda. Därefter följd av ytterligare  en kravmärkt ”påminnelse” nån vecka senare. Något som jag helt struntade i eftersom jag, om man läste det finställda, kunde utläsa att detta var ”ett erbjudande”.


I dag kom en ny avi med en helt ny summa och erbjudande om kortsäkerhet (?). Något vi inte alls har bett om. Det framgick också att de hade lagt på 50 kr i påminnelseavgift. Följaktligen var det åter dags att placera sig i en ändlös telefonkö, denna gång 25 minuter innan jag kom fram. Återigen fick jag prata med en, i och för sig trevlig, kille (jag har noterat hans namn denna gång) och återigen fick jag till slut honom att annullera alla krav och han lovade, att vi inte skulle bli uppringd några flera gånger (Fan tro´t!). Han lovade också att min man inte skulle bli kontaktat via mail heller. Ett löfte som jag inte behöver, eftersom min man inte klarar av att gå in på Internet längre (tack o lov).


I kväll ska tv-programmet PLUS avhandla telefonförsäljning. Gissa om jag ska titta.

 
 
Ingrid

Ingrid

23 oktober 2014 20:08

Jag ska titta jag med!!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Ingen bild

mySafety Försäkringar AB

24 oktober 2014 10:56

Hej,
Vi är ledsna att du har fått en negativ erfarenhet av oss. Vi har tagit till oss av din kritik och vi kommer göra allt för att förbättra oss. Våra kunders synpunkter är väldigt viktiga. Hör gärna av dig till oss på red@mysafety.se så ska titta på ditt ärende. Vänliga hälsningar mySafety

Anhörig

25 oktober 2014 19:44

Just nu sitter jag på jobbet, så jag har lite svårt att skriva om hela historien. Men om ni åter kommer att försöka sälja något till min dementa man eller skicka räkningar, så ska jag höra av mig. Det kan ni vara helt säkra på.
Det var i alla fall hederligt av er att höra av er.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anhörig - 27 mars 2018 08:26

    Det är nu 1½ vecka sen Thomas dog. Det tog drygt en vecka från det att vi insåg att han var terminal, så det gick väl ganska fort egentligen. Han slutade helt enkelt att äta, inte medvetet tror jag. Inte så att han tänkte att om jag slutar a...

Av Anhörig - 17 mars 2018 19:16

      Idag skiner solen så vackert och temperaturen snuddar vid nollstrecket. Vid horisonten ser man svarta moln innehållande snöbyar. Det känns ännu så overkligt - i morse 06:14 drog T sina sista andetag. Det har varit en lång och svår färd m...

Av Anhörig - 14 mars 2018 07:22


    T är nu terminal och vi har turats om att sitta hos honom. Snart är det min tur att vaka. Så många gånger jag stått bredvid en anhörig och försökt trösta och förklara, nu sitter jag där själv. Personalen här är så fina och hjälpsamma.  ...

Av Anhörig - 10 mars 2018 19:07


    I tisdags meddelade jag T´s anhöriga att han nu var märkbart försämrad. Att ta det beslutet är ett avgörande byggt på yrkeserfarenhet. Men det är också en viss chansning, man kan aldrig veta helt säkert. Det är en konst av den högre skolan o...

Av Anhörig - 6 mars 2018 16:00


Nu ser jag en märkbar försämring från tidigare, T är smalare och längre bort i sin egen värld. Han ligger i sängen på sin vänstra sida. Så liten han har blivit, så tunn och hjälplös. Hans ögon möter mina, men det är tomma ögon, som inte begriper vad ...

Ovido - Quiz & Flashcards