Alla inlägg under oktober 2014

Av Anhörig - 4 oktober 2014 08:05

I mitt jobb förekommer det mycket blöjor. Många av mina patienter är mer eller mindre inkontinenta och det är helt ok. Det ingår i jobbet.


Men när jag får dem i mitt eget hem, då så känns det fel. Jag vill inte ha bajs och kiss härhemma. Det luktar och det känns dekadent. Och jag vill inte ha den formen av relation med min make. Då blir min make min patient, och det vill jag inte. Han är inte så noga med var han lägger blöjorna, när han har använt dem. Ofta lägger han dem å golvet i sitt rum. Där luktar det inget vidare och jag stänger gärna till dörren dit, när jag går förbi.


 

Men i morse upptäckte jag ett nytt ställe, som han lagt sina små paket. När jag skulle ta in morgontidningen, låg något mjukt under den. Det var förra dygnets begagnade blöja.


Skapa flashcards