Alla inlägg den 7 december 2014

Av Anhörig - 7 december 2014 08:56

Jag har köpt en ny lampskärm, en vit, den gamla var märkröd och det blev så dåligt ljus från den. Den nya ger mycket bättre ljus, så bra att man kan läsa i skenet. Jag brukar sitta vid köksbordet och läsa morgontidningen och då vill jag ha en lampa som ärsnygg och ger bra läsljus - inte för mörkt, men inte heller bländande.


När T vaknade fram på förmiddagen och kom ut i köket, frågade jag vad han tyckte om lampskärmen.

- Jo, den är bra.

- Varför är den bra?

- Ähhh..., den är bra.

- Men vad är det du tycker är bra med den?

- Hmmm... öh... den innegåller...

- Vad då?

- Den innehåller inga...

- Inga vadå?

Asch, jag vet inte. Jag har glömt bort.


 

Stenkusten i dystert decemberväder


Vi fick väl hålla oss till det han fortfarande behärskar. Vi tog en promenad på Stenkusten. Det var kallt och blåsigt, men härligt. Han gick med sina släpande steg, men han klarade i alla fall 2 kilometer innan han började snubbla med, framför allt, högerbenet.


Då vände vi och gick hemåt - i all långasammare takt. Men vad gjorde väl det, jag tänkte att i värsta fall får han stanna och vänta medan jag hämtar bilen. Det gäller att ha en lösning för alla tillfällen. Uttänkt och klar i förväg.







Skapa flashcards