Alla inlägg den 19 december 2014

Av Anhörig - 19 december 2014 08:22

 


Just nu kämpar jag för att T ska lägga ner sin firma. Det har jag i och för sig gjort i ett halvår snart, men han vägrar.


Jag kan inte så mycket om regler, skatter och lagar för egna företagare, men jag har förstått att man måste betala in moms varje månad. Det gör inte T. Det kommer krav från Skatteverket varje månad och jag får se till att pengarna betalas in. Det rör sig om dryga 1800kr varje gång.


Vidare ska man lämna en deklaration för företaget varje år. Det gör han inte heller.


Vi sålde vårt hus i Stockholmstrakten 2013. Denna försäljning skulle deklareras. Jag gjorde det, inte T. Reavinsten skulle ha betalats i år. Jag betalade min del. Inte T.


Tjänstemannen Fredric på Skatteverket är duktigt trött på mig, som hela tiden ringer och frågar än det ena, än det andra. Han skulle nog vara glad at slippa mig och mina dumma frågor i tid och otid. Ärligt talat – det skulle jag också.

Ovido - Quiz & Flashcards