Direktlänk till inlägg 29 oktober 2015

Jibbiiiiie!

Av Anhörig - 29 oktober 2015 06:34


 

T har fått en plats på Stuxgården i Fårösund med omedelbar verkan. Det är helt otroligt. Jag dansar! Jag gråter! När man gråter av glädje, så behöver man ingen tröst, bara glade tillrop...


I dag ska jag ringa en tjänsteman / kvinna och prata mera om detaljerna.


Jag återkommer, när jag vet mera.

 
 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

29 oktober 2015 08:18

GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!
Detta är underbara nyheter för er båda.

För T som får den tillsyn dygnet runt som han behöver och för dig som äntligen kan börja leva ett normalt liv!
Utan att behöva storstäda, varje gång du kliver in genom dörren efter en tröttsam arbetsdag/natt!

Kramar i mängder
Julia

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Anhörig

29 oktober 2015 08:20

Tack, kära du!

 
Ingen bild

Ingabritt Jormelius

29 oktober 2015 08:20

Vännen. Så glad jag blir för din skull. Denna frihet behöver för att klara ditt liv. Kunna komma hem och njuta en kopp te utan allt du hittills haft runt dig. Kunna gå hemifrån utan fundering på hur det är när man kommer hem. Kramar och gläds med dig.

Anhörig

29 oktober 2015 08:20

Åh, tack!

 
Astrid Ahlberg

Astrid Ahlberg

30 oktober 2015 23:12

Kan inte annat än hålla med de övriga här. En sån lättnad för dig att få tillbaka ditt liv!!! Grattis-kram <3

http://astridahlberg.blogspot.se

Anhörig

4 november 2015 07:45

En bra sak med sjukdomen = jag fick en mail-vän ;-)

 
Anna-Carin

Anna-Carin

1 november 2015 00:12

Hej! Så himla bra att han fått en plats. Inte en dag för tidigt utifrån hur det varit så pass länge, inser jag efter att ha skummat igenom bloggen här o där. Ser att din man har CBD och jag tycker det verkar ha gått väldigt fort utför. Min man har en demens UNS men PSP är nämnd men ej diagnosticerad och det är också en parkinsonplus-diagnos. Min man har en nära släkting som nyligen fått CBD. När jag ser bilderna av din man så känns det så lika min man, blicken, ansiktsuttrycket (och ungefär samma ålder o skägg), rörelserna. Hoppas det blir lugnare för dig nu och att du får mer frihet och kan leva ett liv som mer liknar det du vill leva.

http://www.tankarinutid.blogspot.com

Anhörig

4 november 2015 07:44

Åh, jag känner med dig.
Jo, min T´s sjukdom har haft ett väldigt snabbt förlopp, På gott och ont? I januari 2014 slutade han jobba - gick i pension. Vi gick då långa promenader varje dag, nu kan han inte ta ett steg utan stöd. Det har ibland varit svårt att hänga med i försämringarna. Och än finns en del kvar.

 
Znogge

Znogge

1 november 2015 11:06

Åh, vilka goda nyheter för er båda! T får ett boende som passar, får din frihet och kan leva ett liv utan att vara anhörig och vårdare i ett.

http://znogge.wordpress.com

 
Maria

Maria

1 november 2015 22:47

Ingen förtjänar det mer än du. Det var bra att det gick så fort!

http://www.mariabjörkman.se

 
Åke

Åke

2 november 2015 07:53

Så glad jag blir för din skull :) Jag förstår att du hoppar av glädje. Det är naturligtvis bra för ER båda. Kramar :)

http://www.nacka144.se

 
Ingen bild

Skånskan

2 november 2015 18:59

Så härligt att du får ditt liv tillbaks. Skönt att det löste sig så snabbt och att du kan va trygg med att T kommer att få det bra också. Önskar dig all lycka 😊 Kram.

 
Maria

Maria

3 november 2015 06:36

Jag är jätteglad för din skull. Livet kan vara väldigt rättvist ibland!

http://www.mariabjörkman.se

 
Mia

Mia

9 november 2015 18:25

Härligt! Jag har t.o.m läst att själva inflyttningen också gått bra!

http://miatankar.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anhörig - 27 mars 2018 08:26

    Det är nu 1½ vecka sen Thomas dog. Det tog drygt en vecka från det att vi insåg att han var terminal, så det gick väl ganska fort egentligen. Han slutade helt enkelt att äta, inte medvetet tror jag. Inte så att han tänkte att om jag slutar a...

Av Anhörig - 17 mars 2018 19:16

      Idag skiner solen så vackert och temperaturen snuddar vid nollstrecket. Vid horisonten ser man svarta moln innehållande snöbyar. Det känns ännu så overkligt - i morse 06:14 drog T sina sista andetag. Det har varit en lång och svår färd m...

Av Anhörig - 14 mars 2018 07:22


    T är nu terminal och vi har turats om att sitta hos honom. Snart är det min tur att vaka. Så många gånger jag stått bredvid en anhörig och försökt trösta och förklara, nu sitter jag där själv. Personalen här är så fina och hjälpsamma.  ...

Av Anhörig - 10 mars 2018 19:07


    I tisdags meddelade jag T´s anhöriga att han nu var märkbart försämrad. Att ta det beslutet är ett avgörande byggt på yrkeserfarenhet. Men det är också en viss chansning, man kan aldrig veta helt säkert. Det är en konst av den högre skolan o...

Av Anhörig - 6 mars 2018 16:00


Nu ser jag en märkbar försämring från tidigare, T är smalare och längre bort i sin egen värld. Han ligger i sängen på sin vänstra sida. Så liten han har blivit, så tunn och hjälplös. Hans ögon möter mina, men det är tomma ögon, som inte begriper vad ...

Ovido - Quiz & Flashcards